اجتماعی

هدیه ۵۶۲ کلاس درس به دانش آموزان استان فارس

به گزارش تازه ها از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان  در دور دوم سفر استانی رئیس‌ جمهور به فارس، در معیت وزیر آموزش و پرورش وارد این استان شد.

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس ۱۴۳ کلاس درس به دانش آموزان استان هدیه خواهد شد و اختصاص حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در دستور کار است .

در سفر دکتر ابراهیم رییسی مجتمع آموزشی 18 کلاسه «شهدای شاهچراغ» و مدرسه 15 کلاسه خیری «خلیلی» در شیراز و مدارس 12 کلاسه بازرگانی در شهرستان اِوز و 12 کلاسه «رقیه بدیعی» در لامرد همراه با ۱۵ فضای آموزشی دیگر جمعا با ۱۴۳ کلاس درس در نقاط مختلف استان فارس افتتاح می‌شود.

گفتنی است، همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری 103 فضای آموزشی و تربیتی مشتمل بر 562 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 66600 مترمربع در استان فارس تحویل آینده سازان ایران شد.

 

۱۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور نیازمند اعتبار است 
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور که در معیت وزیر آموزش وپرورش به شهرستان بوانات سفرکرده است،در بازدید از چندپروژه آموزشی نیمه تمام این شهرستان خاطرنشان کرد: در کل کشور بالغ بر ۱۰ هزار پروژه با ظرفیت ۵۰ هزار کلاس درس بخاطر محدودیت اعتبارات نیمه کاره مانده اند که ۵۰ درصد از این فضاها از سوی خیرین فرهنگ دوست بنا شده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس افزود: با اعتباری  که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی  منظور شده است، امیدواریم بخشی از این فضاها به سرمنزل مقصود برسند ، از طرفی  چنانچه در اعتبارات سنواتی بودجه سازمان نوسازی مدارس ، افزایشی لحاظ شود ما قادر به اتمام این پروژه های غالبا خیری طی بازه زمانی دوساله با اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهیم بود.
خان محمدی تاکید کرد با تکمیل این پروژه ها به ظرفیت فضای کلاسی آموزش وپرورش ۱۰ درصد اضافه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا