اجتماعیاسلاید

دیپلماسی شهری راهی برای رسیدن به توسعه پایدار در شهرها است 

 

کرمانشاه / تیراژ نیو ز شهردار کرمانشاه با تأکید بر اهمیت دیپلماسی شهری با همکاری وزارت خارجه در راستای حل مشکلات و ارتقاء جایگاه شهری گفت: با دیپلماسی شهری می‌توان به توسعه پایدار در شهرها دست پیدا کرد.

نادر نوروزی صبح امروز (شنبه ٢٧ آبان ماه) در صد و هجدهمین نشست شهرداران کلان شهرها که به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: دیپلماسی شهری به عنوان مکمل دیپلماسی رسمی می‌تواند تأثیرات مثبتی بر جای بگذارد.

وی افزود: این حوزه‌ها همچون حفظ محیط زیست، توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری، انتقال فن آوری، توسعه گردشگری و تقویت جایگاه شهرها در شبکه به هم پیوسته جهانی است.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه امروزه شهرها با مشکلات مختلفی مواجه هستند، تصریح کرد: مدیران شهری در سراسر دنیا می‌توانند با به اشتراک گذاشتن تجربه‌های موفق خود با یکدیگر به کوتاه شدن مسیر رسیدن به توسعه پایدار کمک کنند.

وی گفت: هر جامعه هویت تاریخی و فرهنگی مختص به خود را دارد که قطعا برای ساکنان دیگر شهرها و کشورها جذابیت دارد بنابراین توجه به این موضوع علاوه بر رونق بخشیدن صنعت توریسم می‌تواند به ایجاد شغل پایدار در شهرها کمک کند.

 

دبیر : فاطمه خورشیدی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا