اجتماعیاسلاید

نخستین سایت تخلیه نخاله ساختمانی کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روز برتر ، برومند نامداری در مراسم افتتاحیه سایت نگهداری نخاله‌های ساختمانی شهر کرمانشاه که در جاده سراب نیلوفر برگزار شد، اظهار کرد: بعد از گذشت ۲۰ سال از پیگیری‌های که شهرداری داشته است و از طریق همکاری که با فرمانداری و جلسات متعددی که داشته‌ایم ایجاد سایت تخلیه نخاله ساختمانی مصوب شده است.

وی افزود: این سایت نخستین سایت تخلیه نخاله است که امروز افتتاح شد و اپلیکیشنی توسط معاونت شهرسازی طراحی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: هر فردی که بخواهد ساخت و ساز کند طی فرایندی نخاله‌های آن‌ها در این سایت تخلیه می‌شود و مهر تأیید برای آن‌ها زده می‌شود و در نهایت پروانه ساخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی کمکی به زیباسازی شهر

بهزاد مسعودی اصل معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: از چالش‌هایی که در همه کلان شهرها وجود دارد و در شهر کرمانشاه هم قابل مشاهده است نخاله‌های ساختمانی است که زیبایی شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در این راستا با معاونت خدمات شهری برنامه‌ریزی هایی انجام شد و در مرحله نخست بخشی از شرکت‌ها را سازمان پسماند پالایش کرد تا چند شرکت مجری این طرح شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در زمان اخذ5ع پروانه باید مالکینی که قصد احداث، تخریب و نوسازی دارند با این شرکت‌ها عقد قرارداد کنند و زمانی که تخریب صورت گرفت رسیدهای مربوط به تحویل نخاله‌ها را به حوزه معاونت شهرسازی تحویل بدهند تا پروانه به آن‌ها تعلق بگیرد.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که شده است فعلا یک سایت معرفی شده است که مورد تأیید محیطه زیست و سایر دستگاه‌های مربوطه بوده است.

 

محمد موحدی مجد مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهردای کرمانشاه، اظهار کرد: این سایت با همکاری بین سه معاونت شهرداری《معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی و معاونت حمل و نقل ترافیک افتتاح شده است.

وی افزود: مجوز سایت پردازش ما در روستای «عمه» شرکت بازیافت تمدید شده است و در حال پیگیری چند سایت دیگر هم هستیم که مجوز آن‌ها را اخذ کنیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهردای کرمانشاه تصریح کرد: این فرآیند فعلا به صورت سنتی و دستی شروع به کار می‌کند و استعلام‌هایی که باید برای تخلیه گرفته شود از حوزه پسماند و سازمان حمل بار است و در نهایت منجر به تخلیه نخاله‌ها در این سایت می‌شود.

وی عنوان کرد: پایش و نظارتی که بر این موضوع داریم بر اساس سامانه هوشمندی است که از طریق سازمان فاوا تهیه می‌کنیم و این سازمان، سازمان هوشمندی است که از طریق اپلیکیشن اقدام می‌کند تا مراجعه شهروندان به سازمان کمتر شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰ هکتار زمین برای احداث این پروژه اختصاص داده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا