اجتماعیاسلاید

آغاز مراسم معنوی اعتکاف در مساجد کرمانشاه

کرمانشاه – تازه ها   مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه از آغاز مراسم معنوی اعتکاف در کرمانشاه با حضور بیش از هفت هزار نفر در مساجد استان خبر داد.

عباس سروری  ، با اشاره به استقبال مردم استان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف، گفت: در حالی که در ابتدا برای ثبت نام پنج هزار نفر برنامه‌ریزی شده بود، با استقبال مردم استان برای ثبت نام در این آیین معنوی مواجه شدیم و در نهایت بیش از هفت هزار نفر در استان در این آیین معنوی شرکت خواهند کرد.

سروری افزود: ظرفیت تمامی مساجد مجری طرح اعتکاف در استان تکمیل شده و امکان ثبت نام افراد بیشتری نداریم.

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف در ۳۷ مسجد در استان برگزار می‌شود، گفت: در شهر کرمانشاه هشت مسجد پذیرای معتکفین شده‌اند.

سروری افزود: در شهر کرمانشاه مسجد حاج شهبازخان و مسجدالنبی(ص) برای اعتکاف برادران و مسجد عمادالدوله برای اعتکاف دانش‌آموزان پسر آمادگی دارد. مراسم معنوی اعتکاف در زندان دیزل‌آباد شهر کرمانشاه نیز برای زندانیان مرد برپا خواهد شد.

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه گفت: مسجد جامع و مسجد چهارمین شهید محراب شهرک الهیه هم برای اعتکاف بانوان در نظر گرفته شده است. همچنین مسجد دانشگاه رازی و مسجد آل‌آقا نیز به ترتیب برای اعتکاف دانشجویان و دانش‌آموزان دختر آماده شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود پنج هزار نفر در مساجد استان کرمانشاه در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده بودند.

آیین معنوی اعتکاف از غروب امروز (چهارم بهمن) همزمان با آغاز ایام البیض و سالروز ولادت حضرت علی(ع) آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا