اجتماعیاسلاید

تفاوت جنس کار روابط عمومی در مجموعه نوسازی مدارس

به گزارش  تازه ها خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، کارگاه آموزشی _ تبیینی  مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های کشور با حضور شهریار خواجه صالحانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس در دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی شیراز برگزار شد.

صالحانی در آیین گشایش این دوره آموزشی، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع)، بیان کرد: خدا را شاکریم دمی و عمری رسید که زیر خیمه اباعبدالله الحسین (ع) و روزی خوار این سفره باشیم و از لحظه های پرخیر این فرصت مهم برای توفیق در ابعاد مختلف زندگی به ویژه خدمت به دانش آموزان ایران عزیز در مجموعه گرانقدر سازمان نوسازی مدارس کشور بهره ببریم.

وی با اشاره به ماموریت های حساس حوزه روابط عمومی ، گفت: جنس کار روابط عمومی در مجموعه نوسازی مدارس از چند وجه متفاوت است که بخشی به دلیل گستردگی و اهمیت نظام تعلیم و تربیت است و بخشی نیز به ماهیت و حجم کار عمرانی در حوزه مدرسه سازی بر می‌گردد و علیرغم  کارهای  بزرگی که انجام می شود آن طور که باید و شاید انعکاس نمی یابد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه رسانه ای و ابلاغ سند پیوست رسانه ای برای این منظور و در واقع برای تسهیل فعالیت ها و ارج نهادن به کار روابط عمومی است.

صالحانی در ادامه به نقش مهم روابط عمومی در شناسایی و حل مشکلات و پیشبرد اهداف سازمانی اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه که مدنظر رهبر معظم انقلاب است در عرصه مدرسه سازی و حوزه فعالیت روابط عمومی با نمود و عرضه  بیشتری دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: یکپارچگی و هماهنگی در تمام زیر مجموعه های وزارت آموزش و پرورش در حل مشکلات بسیار موثر است و باید در تمام سطوح به این مهم توجه شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت درک فلسفه محرم و  واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: اتفاقا این رویداد مهم تاریخی و مذهبی از جنبه روابط عمومی و بعد رسانه‌ای نیز حاوی درس هایی است و بازنمایی آنچه اتفاق افتاده را امروز می توانیم با تفاوت پیشرفت ابزارها مشاهده کنیم.

صالحانی تیتر مشترک، تحریم، اختلال در ارسال پیام و سیاه نمایی را ابزار جنگ رسانه ای جبهه باطل و سپاه یزید در مقابل امام حسین (ع) عنوان کرد که کمی قبل تر نمونه آن در زمان امیرالمومنین علی (ع) توسط معاویه استفاده شده بود. البته شاید جبهه باطل همواره موفقیت های مقطعی را تجربه کند ولی جبهه حق با صداقت در گفتار و حقیقت طلبی پیروز واقعی و نهایی خواهد بود که شاهد آن پس از بیش از 1300 سال در قیام کربلا و حرارت جوشان قیام امام حسین علیه السلام زنده و پاینده است.

وی افزود خون خواهی خلیفه کشته شده تیتر مشترک، بستن آب به روی امام و یارانش از جنس تحریم، ایجاد هروله و اختلال برای جلوگیری از شنیدن سخنان امام و موفقیت جهاد تبیین امام در سپاه معاویه و یزید به صورت مشترک دیده می شود. در مقابل امام علیه السلام به سپاه دشمن آب می دهد، سفر حج را نیمه کاره با دعای معروف عرفه ترک می کند، از لحظات برای معرفی خود و اهداف قیام بهره می برد و در ادامه نیز امام سجاد (ع) با زبان دعا و امام باقر (ع) با زیارت عاشورا در تبیین واقعیت عاشورا تلاش کردند که نتیجه آن شور و هیجان امروز مردم دنیا برای حضور در مراسم عاشورا و اربعین است و بیرق کربلا خود فرصت جذب انسان های آزاده جهان به خیمه سعادت حسینی تبدیل شده است.

گفتنی است در ابتدای این کارگاه محمود میرزایی مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس، ضمن خیر مقدم به مسئولان روابط عمومی ادارات کل استان ها، اظهار داشت: کار روابط عمومی در نوسازی مدارس از حساسیت ویژه ای برخوردار  است و نوسازی مدارس همکاران نجیبی دارد که با تلاش و زحمت کار می کنند و لازم است حمایت های لازم در بحث معیشتی و ارتقای همکاران انجام شود.

همچنین فرج زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس در سخنان  کوتاهی با اشاره به اهمیت ماموریت روابط عمومی در معماری و بهینه سازی اطلاعات یادآور شد: روایت اول را باید روابط عمومی داشته باشد و اقناع سازی مخاطب و توان پاسخگویی به خصوص در دوره ای که دشمن هجمه های زیادی در جنگ شناختی و ترکیبی علیه ما دارد به نحو جدی دنبال ‌و پیاده سازی کند.

 

کارگاه آموزشی – تبیینی مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها، با هدف دانش افزایی و افزایش سواد رسانه ای طی دو روز در استان فارس برنامه ریزی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا