اسلاید

افزایش کارایی و دقت در محاسبه حقوق کارکنان

محاسبه حقوق کارکنان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در تمامی ادارات به آن توجه می‌شود. بررسی دقیق دستمزد تمامی کارکنان و کارفرمایان ضروری است و چه‌بسا اینکه روی درآمد نهایی یا نقدینگی شرکت‌ها و موسسات نیز تاثیر می‌گذارد.

محاسبه حقوق ماهانه بر اساس ساعات ورود و خروج تعیین می‌شود. از این رو ابتدا باید ساعت ورود و خروج کارکنان مورد بررسی قرار بگیرد. امروزه از طریق دستگاه‌های پیشرفته‌ای به نام دستگاه حضوروغیاب این فرایند انجام می‌شود. اکنون شما کاربران گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دستگاه حضور و غیاب و اهمیت استفاده از آن با ما همراه باشید.

محاسبه حقوق کارکنان

دقت در محاسبه حقوق کارکنان یکی از مهمترین نکاتی است که مربوط به امور مالی و حسابداری تمامی موسسات و شرکت‌ها است. حال اینکه این بررسی امور مالی طی یک بازه زمانی مشخص و معمولاً در پایان هر ماه انجام می‌شود. در واقع تمامی فعالیت‌های کارکنان به‌صورت دقیق ثبت و ضبط شده و در انتهای ماه بر اساس فرمول محاسبه و همچنین دستگاه حضور و غیاب دستمزد آن‌ها را تعین می‌کنند. امروزه در ادارات و موسسه‌ها از دستگاه‌های حضوروغیاب برای افزایش دقت و سرعت دادن به فرایند محاسبه دستمزد استفاده می‌شود.

قطعاً که حضوروغیاب کارکنان رابطه مستقیمی با دستمزد آن‌ها دارد. در واقع اهمیت به کارگیری این دستگاه‌های حضوروغیاب برای تعداد روزها و ساعت‌کاری کارکنان است تا بر اساس همین ساعت‌کاری دستمزد آن‌ها را مشخص کنند. به این نکته توجه داشته باشید که اهمیت دقت در محاسبه حقوق کارکنان شامل تعریف دقیق و کاملی از بازدهی مالی ادارات و شرکت‌ها است.

به‌صورت منظم و با یک رویه مدرنی تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها دستمزد کارکنان خود را از یک روش پیشرفته‌ای محاسبه می‌کنند. درنتیجه با رضایت کارکنان یک مجموعه مواجه خواهیم بود و همچنین یک نظم خاصی در زمان پرداخت دستمزدها ایجاد می‌شود. از طرفی تعامل با مراجع و سازمان‌های مرتبط با این مجموعه نیز به شدت افزایش می‌یابد.

اهمیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا از روش‌های پیشرفته‌تری نیز در قالب الکترونیک و نرم‌افزار برای محاسبه حقوق کارکنان با دقت بسیار بالایی استفاده کنند. در کنار تمامی دستگاه‌هایی که برای عملکردهای مختلف در موسسه‌ها، صنایع و حتی ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد، از دستگاه‌های مخصوص حضوروغیاب نیز می‌توان استفاده نمود. این دستگاه‌ها نیازهای تمامی سازمان‌ها و ادارات از نظر پرداخت، محاسبه و پرداخت دستمزدها را به راحتی برطرف می‌کند.

البته انتخاب یک دستگاه مناسب نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، چه‌بسا اینکه هر یک از دستگاه‌ها نیز مجهز به نرم ‌افزار حضور و غیاب خاصی هستند. نوع تکنولوژی این نرم‌افزارها و دستگاه‌ها مورد توجه قرار دارد. شما نیز باید به دنبال دستگاه‌های منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ای باشید که مبتنی بر تکنولوژی روز قادر هستند حضوروغیاب را با دقت بالایی ثبت و ضبط نمایند.

افزایش کارایی و دقت در محاسبه حقوق کارکنان

انواع دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب به‌عنوان یک دستگاه پیشرفته، امروزه یک عضو جداناپذیر سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ است. مدت‌هاست که از این دستگاه با تکنولوژی و مدل‌های مختلف در نهادهای گوناگون استفاده می‌کنند. قطعاً مسئله دقت در محاسبه حقوق کارکنان یک موضوع مهمی است که در گذشته بسیار مطرح بود.

امروزه به جای استفاده از روش‌های سنتی که هم زمان‌بر هستند و هم خطای زیادی دارند، از روش جدیدی استفاده کنید. می‌توان از این دستگاه‌های پیشرفته برای دقت بالا، سرعت بخشیدن به فراینده محاسبه و برقراری نظم استفاده نمود. این دستگاه‌ها نیز خود شامل انواع مختلفی هستند که برخی از آنها عبارتند از:

دستگاه حضور و غیاب کارتی

از کاربردی‌ترین انواع دستگاه‌ حضور و غیاب می‌توان به مدل‌های کارتی اشاره کرد. این مدل از دستگاه‌های کاربردی از نظر قیمت، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. برخلاف بسیاری از مدل‌های نسل جدید، مدل‌های کارتی قابلیت‌های بیشتری ندارند. البته امروزه در مقایسه با مدل‌های نسل قدیمی کمی با کیفیت بهتر و به کارگیری فناوری مدرن با قابلیت‌های بالاتر به تولید می‌رسند.

به‌طورکلی می‌توان گفت عملکرد بسیار ساده‌ای دارند و با کارت‌های پرسنلی برای ثبت تردد کارکنان از این دستگاه استفاده می‌شود. این مدل دستگاه‌ها خود در دو نوع سیستم کارتی تماسی و سیستم کارتی بدون تماس وجود دارند. این دستگاه‌ها به راحتی هک نمی‌شوند و ثبت تردد در آن‌ها نیز به راحتی صورت می‌گیرد.

پیشرفته‌ترین دستگاه‌های حضور و غیاب

در دنیای امروز برندهای مختلفی در این زمینه در حال فعالیت هستند و به همین دلیل روز به روز مدل‌های پیشرفته‌تر و با امکانات بیشتری به جوامع معرفی می‌شوند. از مدل‌های بسیار پیشرفته و کارآمد دستگاه‌ حضور غیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

این مدل از دستگاه حضور و غیاب همان‌طور که از نام آن پیداست، با اثر انگشت تردد کارکنان یا حضوروغیاب آن‌ها را ثبت و ضبط می‌کند. کنترل ساعت ورود و خروج کاربران توسط این دستگاه با شناسایی اثر انگشت کارکنان یک مجموعه، امکان‌پذیر است.

امروزه مدل‌های اثر انگشتی در سازمان‌های بسیار زیادی کاربرد دارند، حتی می‌توانید آن‌ها را در مدل‌های بیومتریک تهیه کنید. مدل‌های اثر انگشتی برای تمامی آموزشگاه‌ها و مدارس، شرکت‌ها و اداره‌ها، مراکز صنعتی و مراکز درمانی گزینه مناسبی هستند.

در ساختار این دستگاه‌ها سنسور اپتیکال ضدخش تعبیه کرده‌اند. همچنین یک صفحه کلید لمسی برای شناسایی اثر انگشت نیز دارند. هنگام خرید به منبع تغذیه آن توجه کنید و مهم است که این منبع تغذیه چند ولتی است. بهترین مدل‌های اثر انگشتی مجهز به وب سرویس پورت ارتباطی و منوی فارسی هستند.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

بهترین دستگاه حضوروغیاب بسیار پیشرفته و منحصر به فرد در بازار مدل تشخیص چهره آن است. این دستگاه همان‌طور که از نام آن پیداست، از روی چهره تردد کارکنان را به راحتی مدیریت می‌کند. این سیستم ثبت تردد قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای دارد که احراز هویت توسط اسکن چهره مهم‌ترین آن است.

بیومتریک چهره و هویت افراد احراز شده و تعیین ساعت ورودوخروج آن‌ها از قابلیت‌های خاص این دستگاه به‌شمار می‌رود. همچنین قابلیت کنترل میزان کسرکار، اضافه‌کار و در نتیجه ماموریت و غیبت پرسنل را نیز دارد. این دستگاه‌های تشخیص چهره به‌عنوان پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی هستند که با تکنولوژی روز و قابلیت‌های پیشرفته‌تر از مدل‌های دیگر طراحی شده‌اند. در تمامی سازمان‌های امنیتی و موسسات پیشرفته از این مدل دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

افزایش کارایی و دقت در محاسبه حقوق کارکنان

ویژگی‌های بهترین دستگاه حضور غیاب

با خرید دستگاه حضور و غیاب، ساعت کاری کارکنان هر مجموعه و اداره‌ای مشخص می‌شود. در واقع زمان حضوروغیاب آن‌ها در اداره توسط این دستگاه‌ها ثبت و ضبط خواهند شد. چه‌بسا اینکه در دنیای تجارت تمامی شرکت‌ها نیز تبدیل به یک مجموعه مجهزی شده‌اند که مدیران آن‌ها به دنبال استفاده از روش‌های پیشرفته برای مدیریت تمامی امور هستند.

بدون تردید زمان حضوروغیاب کارکنان توسط دستگاه حضور و غیاب به صورت منظم و دقیق ثبت می‌شود. چه‌بسا اینکه این دستگاه‌ها در مدل‌های متعددی در بازار وجود دارند و پیشرفته‌ترین این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند.

  • در پیشرفته‌ترین دستگاه‌های حضوروغیاب از روش‌های بیومتریک برای شناسایی استفاده می‌کنند.
  • سنسورهای مورد استفاده در این دستگاه‌ها دارای ضریب امنیتی بسیار بالایی هستند.
  • قابلیت تنظیم دارند و همچنین می‌توان منو و اعلانات آن‌ها را به‌صورت فارسی استفاده کرد.
  • این دستگاه‌ها مجهز به ماژول‌های ارتباطی پیشرفته هستند.
  • به همراه خدمات پشتیبانی حرفه‌ای می‌توانید این دستگاه‌ها را تهیه کنید.

اگر اطلاعات کافی در مورد انواع این دستگاه‌ها ندارید می‌توانید با مشاورین شرکت زمان پرداز که سالهای سال در این زمینه فعالیت داشته‌اند، کمک بگیرید. برای این منظور می‌توانید وارد سایت این مجموعه شوید و با شماره تلفن‌های مندرج در آن تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا