اسلایداقتصادی

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در کرمانشاه کلنگ‌زنی شد

کرمانشاه- تازه ها – نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی – خورشیدی برق امروز چهارشنبه طی مراسمی با حضور معاون وزیر صمت، استاندار و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در شهرک صنعتی زاگرس کلنگ‌زنی شد.

به گزارش تازه ها از کرمانشاه ؛ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات کشور در این مراسم گفت: این شرکت به عنوان بازوی اجرایی سازمان ایمیدرو؛ در حال حاضر ۶۰ پروژه با سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلار در کشور در دست اجرا دارد که یکی از آنها احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در کرمانشاه است.

اردشیر سعدمحمدی در ادامه با اشاره به برنامه های جدی جهانی در کاهش مصرف انرژی های فسیلی مانند نفت، گاز و زغال سنگ و بهره مندی از انرژی های پاک تجدیدپذیر مانند برق خورشیدی؛ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی – خورشیدی برق در کرمانشاه را از ضروری ترین پروژه های ایمیدرو در کشور عنوان کرد.

وی احداث این نیروگاه را در راستای ایجاد زیرساخت ها برای سرمایه گذاری، اشتغال و در نتیجه توسعه این استان عنوان کرد و گفت: در راستای رعایت عدالت سرمایه گذاری سازمان، احداث نیروگاه برق سیکل ترکیبی – خورشیدی در کرمانشاه در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

حمایت از تولیدات صادرات محور از اولویت های وزارت صمت است

معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و فلزات کشور ( ایمیدرو) نیز در این مراسم، مرز را از ظرفیت های مهم توسعه و رونق تولیدات صادرات محور استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: حمایت از تولیدات صادرات محور از اولویت های این وزراتخانه است و این فرصت خوبی برای توسعه استان کرمانشاه است.

محمدرضا موثقی‌نیا در ادامه از سرمایه گذاری و مشارکت بیشتر سازمان ایمیدرو در پروژه های استان کرمانشاه خبر داد و آن را حق مردم شهید پرور این استان دانست.

برای توسعه به هم افزایی درون استانی و در سطح ملی نیاز داریم

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم با قدردانی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در پیگیری احداث پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق گفت: برای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت نیاز به هم افزایی و اجماع درون استانی و برون استانی و در سطح ملی داریم تا مانند این پروژه از ظرفیت ها و فرصت ها بیشتر بهره بگیریم.

محمدطیب صحرایی توسعه زیر ساخت های برق را زیربنایی ترین عوامل برای سرمایه گذاری، صادرات و اشتغال استان دانست و گفت: باید با سرعت و جدیت اجرای این پروژه را به پیش ببریم.

 

سازمان ایمیدرو سرمایه‌گذاری های خود را در استان کرمانشاه را بیشتر کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات کشور در احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق؛ از سازمان ایمیدرو خواست در پروژه های بیشتری بویژه در واحدهای تولیدی در استان کرمانشاه سرمایه گذاری کند.

محمد رشیدی در ادامه از این سازمان خواست، در تصفیه خانه شهر کرمانشاه برای تامین آب واحدهای تولیدی از پسماند آن مشارکت داشته باشد.

وی همچنین به ظرفیت بالای استان برای صادرات اشاره کرد و خواستار مشارکت و سرمایه گذاری این سازمان در حمایت از تولیدات صادرات محور و زیرساخت های ارتباطی شد.

گفتنی است هزینه احداث نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی خورشیدی سازمان ایمیدرو در کرمانشاه؛ ۲۶۰ میلیون یورو؛ معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا