فرهنگی

استقبال قوی مراجعان و حضور متعهدانه مسئولان

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از یکشنبه ۲۹ بهمن تا چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.

به گزارش تازه ها ، چهارمین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران نمایشگاه رسانه‌های ایران صبح امروز-چهار شنبه-دوم اسفند۱۴۰۲، با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» آغاز شد.

این نمایشگاه پس از ۶ سال وقفه و اعمال تغییراتی چشمگیر نسبت به دوره‌های گذشته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با حمایت شرکت خدمات ارتباطی رایتل تهران برگزار می شود و با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه، میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است.

برگزاری مناظرهای سیاسی، برپایی نشست‌های علمی، معرفی کتاب‌های حوزه رسانه، کارگاه‌های آموزشی فعال، برگزاری نشست خبری مسئولان اجرایی و… از جمله برنامه‌های اصلی نمایشگاه است.

 

مجلس مقتدر برای حوزه سلامت کمک‌کننده است

در چهارمین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا حضور نمایندگانی که متخصص باشند، تجربه داشته باشند و بتوانند قوانین پیشرفته را وضع کنند، مورد تایید است و امیدواریم که با مشارکت مردم این اتفاق بیافتد.

بهرام عین‌اللهی درباره مطالبات وزارت بهداشت از مجلس دوازدهم با توجه به برنامه‌های دولت در حوزه سلامت، گفت: ما قانون‌گذار نیستیم و مجری هستیم و بر همین اساس هم در دولت مسایلی را اجرا می‌کنیم که در مجلس به تصویب رسیده است؛ بنابراین قطعا یک مجلس مقتدر و مجلسی که بتواند قوانین خوبی را بگذارد و آیین نامه‌ها و مسایل را نیز خوب ببیند، می‌تواند به ما کمک کند.

استقبال قوی مراجعان و حضور متعهدانه مسئولان

 

در چهارمین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران ، کوروش دست پاک معاون دبیرکل حزب سازندگی و محسن نراقی دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی در نمایشگاه رسانه های ایران درباره موضوع انتخابات به مناظره نشستند.

کوروش دست پاک در بخشی از این مناظره در پاسخ به سوالی در ارزیابی از فضای انتخابات، گفت: وضعیت انتخابات امسال با سال های قبل متفاوت است. سال های قبل فضا انتخاباتی تر بود و مردم بیشتر صجبت می کردند اما الان شاید دغدغه یک قشر از فعالان سیاسی و گروه های مرجع باشد و قشری از مردم بی اهمیت شده است. حالا چه شده است که درصد قابل توجهی از مردم و دلسوزان ایران به این رسیده که انتخابات تفاوتی برای آن ها در زندگی شان ندارد.

نراقی نیز گفت: مولفه های متعددی در مشارکت موثر است، در طول جمهوری اسلامی مواردی بود که برخی سیاسیون همچون مرحوم هاشمی رفسنجانی می خواستند با انتخابات فرمالیته به کسی برسند که به اهداف آن ها برسند. اما تاکید امام و رهبری آن است که در شکل گیری حاکمیت مردم نقش افرین هستند. مساله موثر دیگر فهم مردم از میزان خدمتی است که دریافت می کنند یعنی احساس کنند مسئولان برای حل مشکلات آن ها تلاش کرده و به دنبال اهداف خودشان و خارج فرستادن بچه هایشان نیستند به مشارکت ترغیب می شوند. مولفه دیگر تنوع رقابت سیاسی است که به پرشور بودن انتخابات کمک می کند اما انتخاباتی هم بوده که تنوع گسترده داشته اما مشارکت پایین بود مثل شورای شهر دوم که مشارکت حداقلی شاهد بودیم.

 

امیدآفرینی در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  ، با بیان اینکه امید آفرینی باید در کانون توجه قرار گیرد، گفت: بزرگترین مولفه‌ای که موجب امیدآفرینی انسان‌ها می‌شود، سرمایه‌گذاری برای اثرگذاری است. افزایش ضریب تاثیر از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوع مبتنی بر واقع‌گرا کردن دانشجو است.

محمدمهدی طهرانچی اظهار کرد: یکی از مطالبات جامعه، پاسخگویی دانشگاه به نیازهای جامعه چه در قالب حکمرانی و چه در قالب سبک زندگی است. دانشگاه باید ماموریت‌پذیر شود و هنگامی که ماموریت‌پذیر می‌شود، ماموریت‌پذیری باید در تمام ارکان آن ظهور و بروز کند.

 

سرپرست سازمان تعاون روستایی هم در نمایشگاه رسانه های ایران، در مورد موضوعاتی چون عرضه و قیمت میوه شب عید و عرضه خرمای ماه رمضان صحبت کرد.

ایوب فصاحت با اشاره به اینکه ۲۰ هزار تن سیب و پرتغال جهت توزیع در شب عید آماده کرده‌ایم گفت: بیش از ۲۰ هزار تن هم ذخیره احتیاطی در نظر گرفته‌ای که اگر بازار نوسانی داشت بتوانیم از آن استفاده کنیم.

 

 متعهدانه مسئولا نه‌های فعال در فضای مجازی در نمایشگاه مطبوعات

مدیر مسئول روزنامه جام‌جم هم با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه مطبوعات امسال، تاکید کرد که رسانه‌های فعال در عرصه فضای مجازی باید حضور پررنگ‌تری در نمایشگاه مطبوعات داشته باشند.

مهدی گیوه‌کی در خصوص کیفیت نمایشگاه امسال اظهار کرد: نمایشگاه امسال پس از ۶ سال وقفه مجددا برگزار شده است و از این جهت باید گفت نسبتا نمایشگاه خوبی است‌.

مسئول بخش ویژه نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه رسانه هم با اشاره به بخش نوآوری و فناوری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، اعلام کرد: در این بخش نمایشگاه ۲۴ دستاورد شرکت‌های فناور در حوزه خبرنویسی عرضه شده است.

از دیگر مهمانان غرفه ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، سردار رضا طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و … بودند.

 

علی رغم آنکه اعلام شده بود مراسم اختتامیۀ بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران عصر امروز-چهارشنبه برگزار می شود و این نمایشگاه به کار خود پایان می دهد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران از تمدید زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران تا بعد از ظهر فردا – پنجشنبه – خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا