فرهنگی

6 هزار کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند

پایگاه خبری  -تحلیلی تازه ها  مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، از ثبت‌نام بیش از 6 هزار کرمانشاهی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه «سماح» خبر داد.
به گزارش تازه ها  سعید کریمی‌خو، مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه  با بیان اینکه ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین حسینی سال 1403 از طریق سامانه «سماح» از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا زمان اربعین ادامه دارد، اظهار کرد: با ثبت‌نام در سامانه سماح علاوه بر اینکه امکان برنامه‌ریزی این سفر معنوی برای زائران با مشخص‌کردن زمان رفت‌وبرگشت و مرزی که از آن تردد خواهند داشت، فراهم می‌شود؛ این امکان به بهترین وجه هم برای مسئولان با ارائه آمار و اطلاعات زائران فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: تا روز گذشته، هفتم مردادماه بیش از 6 هزار کرمانشاهی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به لحاظ‌شدن موضوع بیمه در سامانه سماح، گفت: زائران باید در این سامانه پوشش بیمه‌ای خود را در قالب یکی از سه بسته قیمتی شامل 80، 90 و 100 هزارتومانی انتخاب کنند که با پرداخت این مبالغ ناچیزی در صورت خسارت حوادث احتمالی در طول سفر پیاده‌روی اربعین می‌توانند از بیمه استفاده کنند.
وی گفت: زائران بدون ثبت‌نام در سامانه سماح، بدون بیمه و همچنین بدون گذرنامه برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین به مرزها مراجعه نکنندکریمی‌خو با اشاره به آغاز فروش غیرحضوری ارز اربعین از سکوهای اینترنتی، اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، برای دریافت ارز اربعین و خروج از مرزها به سمت عراق، ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است.
وی در پایان به زائران اربعین توصیه کرد؛ حتی‌الامکان در گرمای روز پیاده‌روی نکنند، از حضور در ازدحام جمعیت‌ خودداری کنند و نکات ایمنی را در طول سفر رعایت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا