فرهنگی

فرماندار کرمانشاه : بلوار امام خمینی (ره) و بلوار جانبازان بزرگراه نیست

مسئولان کرمانشاه با بررسی دلایل ریشه‌ای «یک مشکل» راه‌حل مناسب را پیدا کردند

 

پایگاه خبری تحلیلی تازه ها در جلسه شورای ترافیک استان کرمانشاه با حضور استاندار، مشکل نصب سرعت‌کاه‌ها در شریان‌های غربی و شرقی شهر کرمانشاه در پی اعتراضات مردمی، ریشه‌ای بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه ، تعدادی از شهروندان کرمانشاهی از نصب سرعت‌کاه‌ها در شریان‌های غربی و شرقی شهر ناراضی هستند.طبق گفت‌وگوی خبرنگار فارس با چند تن از رانندگان این مسیرها، همگی در این که این سرعت‌گيرهای پلاستيكی سبب خسارت‌هایی به وسايل نقليه شده، اتفاق‌نظر داشتند همین موضوع بهانه‌ای شد که جلسه شورای ترافیک استان به ریاست محمدی صحرایی استاندار کرمانشاه، شهردار، رئیس پلیس راهور استان و همچنین اعضاء شورا با این موضوع بررسی این سرعت‌کاه‌ها در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

فرماندار: بلوار امام خمینی (ره) و بلوار جانبازان بزرگراه نیست

 

محمد‌رضا آمویی فرماندار کرمانشاه دراین‌خصوص، اظهار کرد: بلوار امام خمینی (ره) و بلوار جانبازان بزرگراه نیست بلکه جزء شریان‌های اصلی شهر کرمانشاه است و باید با نصب تابلوها به مردم یاد‌آوری کنیم که به‌غلط تا به امروز از کلمه بزرگراه استفاده کرده‌ایم، لذا مردم در بزرگراه رانندگی نمی‌کنند که بخواهند با سرعت ۸۰ کیلومتر و بالاتر حرکت کنند.
فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در بحث نصب سرعت‌کاه‌ها باید بازنگری ایجاد شود و جانمایی صحیح‌تری انجام شود.

شهردار: در جانمایی سرعت‌کاه‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود

 

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه نیز، اظهار کرد‌: آنچه که شهرداری کرمانشاه و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک انجام می‌دهد بر اساس سلیقه شخصی و فردی نبوده، آمار‌ها نشان می‌دهد که تعداد فوتی‌ها در بلوار امام خمینی (ره) و بلوار جانبازان در سنوات گذشته رقم بالایی را به خود اختصاص داده است. وی افزود‌: عبور عرضی مردم در مناطق مسکونی ده‌پهن و دانشگاه‌ها و درخواست‌های مکرر این عزیزان ما را بر آن داشت که مطالعات ترافیکی لازم را در راستای اجرای کاهنده‌های سرعت انجام دهیم و باتوجه‌به طرح همکاران راهور مقرر شد سرعت‌کاه‌هایی جهت کاهش سرعت نصب و راه‌اندازی شود. شهردار کرمانشاه اضافه کرد: پس از نصب سرعت‌کاه‌ها شاهد اعتراضات برخی از همشهریان بودیم و صدای این عزیزان را شنیدیم و باتوجه‌به حساسیت موضوع در بازدیدی که امروز قبل از جلسه از این شریان‌های داشتم مقرر شد در جانمایی سرعت‌کاه‌ها تغییراتی ایجاد شود و علائم هشداردهنده ترافیکی افزایش یابد و در کنار آن ایمنی ساکنین اطراف بلوار نیز تأمین شود که در این راستا در هفته آینده کمیته فنی تشکیل و تغییرات لازم داده خواهد شد. وی در پایان، از شهروندان درخواست کرد که با رعایت فرهنگ ترافیک به شهرداری کمک کنند.

پاسخ استاندار به اعتراضات مردمی در خصوص نصب سرعت‌گیر در در شریان‌های غربی و شرقی کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در جمع‌بندی این جلسه در پایان، اظهار کرد: در زمینه نصب سرعت‌کاه‌ها در شریان‌های غربی و شرقی شهر کرمانشاه باتوجه‌به توافقات و صورت‌جلسه موجود، شهرداری کرمانشاه طرحی را تحت نظارت سازمان راهور اجرایی کرده، لذا اگر اعتراضی به نوع کار وجود دارد سازمان نظارت‌کننده باید تأیید یا رد کند به‌گونه‌ای که اگر سازمان راهور ایده‌ای دیگری مطرح کرده و شهرداری خلاف آن عمل کرده است این اعتراض به شهرداری وارد است و در غیر این صورت راهور باید از نظریه کارشناسی خود دفاع کنند.وی تصریح کرد: شهرداری متخصص ایمنی راه نیست وقتی صورت‌جلسه‌ای به امضا راهور رسیده است یعنی یکی از نهادها که شهرداری است. بر اساس نظریه کارشناسی راهور طرحی را اجرا می‌کند اگر در بحث فنی اتفاقی افتاده، راهور باید تعیین کنند و مطمئناً شهرداری خودسرانه اقدام به نصب سرعت‌کاه نکرده است. استاندار کرمانشاه در پایان از شهرداری خواست، در بحث جانمایی سرعت‌کاه‌ها و نصب علائم هشداردهنده در یک کمیته فنی تصمیمات جدیدی گرفته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا