اسلایدحوادث

جوان ۲۰ ساله در سد کلان ملایر غرق شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر گفت: پسر جوان ۲۰ ساله عصر جمعه ساعت ۱۷:۳۰ و در حال شنا کردن در سد کلان این شهرستان غرق شد که تاکنون تلاش برای پیدا کردن این جوان بی‌نتیجه مانده است.

محمودرضا ملکی” شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: ساعت ۱۸ عصر امروز طی تماس تلفنی با آتش‌نشانی، تیم نجات غریق ما بلافاصله به محل اعزام شد که تاکنون تلاش نیروهای امدادی برای پیدا کردن این جوان نتیجه نداشت.

وی یکی از علت پیدا نکردن این جوان را تاریکی شب عنوان کرد و گفت: تا ساعت ۲۰:۱۵ شب تیم نجات غریق تمام تلاش خود را برای پیدا کردن و نجات این جوان و یا احیانا جسم بی‌جان( جسد) وی به کار گرفتتد، اما به دلیل تاریکی هوا امکان ادامه کار وجود نداشت و تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.

ملکی تصریح کرد: تلاش برای پیدا کردن این فرد غرق شده مجدد از اوایل صبح فردا و به محض روشن شدن هوا ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر ادامه داد: این جوان ۲۰ ساله به همراه چند نفر اقدام به شنا در سد کلان کردند که احتمال می‌دهیم وی در منطقه‌ای کنار ساحل با عمق چهار متری مواجه شده و نتوانسته خود را کنترل و به ساحل برساند.

ملکی با بیان اینکه این جوان ۲۰ ساله بین یک تا ۲ متر تا ساحل بیشتر فاصله نداشته، بیان کرد: با توجه به اینکه عمق سد کلان قبل از آبگیری متفاوت است و عمق منطقه کنار ساحل از یک متر به چهار و پنج متر عمق می‌رسد، این سد فضای مناسبی برای شنا کردن نیست.

وی با بیان اینکه حتی در کنار دریاچه سد نیز ممکن است عمق آب به چهار تا پنج متر برسد، گفت: وجود خزه‌های روییده شده در سد و کنار ساحل و نخ‌های ماهیگیری نیز موجب به دام افتادن شناگر شده و شنا را در این سد خطرناک کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر تاکید کرد: یکی دیگر از موارد غرق شدن افراد، سرمای آب سد کلان است که اسپاسم عضلانی ایجاد می‌کند و احتمال غرق شدن را افزایش می‌کند.

ملکی با بیان اینکه سد کلان فضای مناسبی برای شنا کردن نیست ادامه داد: از تمامی شهروندان درخواست داریم به جد از شنا کردن در این سد پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا؛ سد کلان با حجم ۴۵ میلیون مترمکعب در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ملایر قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا