اسلایدفرهنگی

۱۶ مدرسه با ۳۴ کلاس درس هدیه به دانش آموزان فریدون‌ شهر

به گزارش تازه ها از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان صبح روز پنجشنبه ۱۶ آذر با زیارت قبور مطهر شهدای گمنام و ادای احترام به مقام والای شهدا، با حضور در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان ضمن شرکت در مراسم زیارت عاشورا با کارکنان این اداره کل دیدار و گفت و گو کرد و سپس در سالن جلسات استانداری اصفهان به همراه جمعی از خیرین مدرسه ساز این استان حضور یافت و با استاندار اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست استانداری اصفهان، اظهار داشت: اگر به طور خاص بخواهیم هوشمندترین خیرین را مثال بزنیم؛ به سراغ خیرین مدرسه ساز می‌رویم که با آگاهی و هدفمندی آینده نگرانه این حوزه را انتخاب کرده‌اند.

وی ضمن تمجید از همراهی ارزشمند خیرین در مدرسه سازی در نظام تعلیم و تربیت، ادامه داد: خیرین در صدر برنامه‌ها و محور فعالیت‌های ما قرار دارند، ریاست محترم جمهوری نیز تأکید دارند رسیدگی به امور خیرین مدرسه ساز در اولویت قرار بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مولدسازی به معنای تبدیل شدن املاک و دارایی‌ها به احسن است، اذعان کرد: در استان اصفهان بسته رونقی با عنوان پروژه‌های مولدسازی آموزش و پرورش و ساخت و نوسازی مدارس، تدوین و مصوب شود.

وی افزود: مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش در استان سرعت یابد و از فرصت‌های استثنایی که قانون آن را در نظر گرفته استفاده شود.

خان‌محمدی با بیان اینکه اصفهان شرایط ویژه و چهره بین المللی دارد، یادآور شد: معتقد هستیم می بایست توجه ویژه‌ای به اعتبارات استان فرهنگی و نخبه پرور اصفهان در سطح ملی شود.

بالفعل شدن استعدادها در مناطق محروم با ساخت مدرسه

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار داشت: معتقد هستیم بایستی در ترویج فرهنگ مدرسه سازی، قدردان خیرین باشیم و بابت نگاه ویژه و ارزشمندی که به امر ساخت مدرسه دارند به آنان تبریک بگوییم.

استاندار اصفهان بیان کرد: براساس روایات، حوزه تعلیم و تربیت از بهترین حوزه‌هایی است که خیرین می‌توانند به آن ورود کنند تا جوهره متفاوتی که انسان سازی می‌کند در مسیر کمال حرکت کند‌.

مرتضوی ادامه داد: مدارس به عنوان پایگاه‌های تغییر و تحول انسانها بسیار ارزشمند و مقدس هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، متذکر شد: علی‌رغم همه نارسایی هایی که در حوزه‌ آموزشی وجود دارد پشتیبانی مجموعه خیرین سبب بالفعل شدن استعدادها در مناطق مختلف می‌شود.

آمادگی مجمع خیرین برای ساخت ۷۲ کلاس درس در مناطق روستایی

مجتبی ملااحمدی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان نیز در سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی استان پرداخت و گفت: مجمع خیرین استان با برنامه در جهت رفع نیازهای استان نیکوکاران را به سمت مدرسه سازی در مناطق هدف سوق می‌دهد.

وی همچنین با گرامیداشت بیست و چهارمین سال تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از آمادگی برای ساخت ۲۴ مدرسه سه کلاسه در مناطق مختلف استان به خصوص مناطق روستایی و کم برخوردار به همین مناسبت خبر داد.

 

۱۶ مدرسه با ۳۴ کلاس درس هدیه به دانش آموزان فریدون‌ شهر

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، عصر روز پنجشنبه ۱۶ آذر، ۳۴ کلاس درس در قالب ۱۶ فضای آموزشی را در فریدون‌شهر اصفهان افتتاح کرد.

مراسم افتتاح همزمان این طرح‌ها با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مدرسه «شهید غلامحسین جعفری» روستای بزمه فریدون شهر، برگزار شد.

طرح های بهره برداری شده شامل 2 مدرسه شش کلاسه 1 مدرسه سه کلاسه، ۶ مدرسه دو کلاسه و 7 مدرسه یک کلاسه با ۲۷۶۶ مترمربع زیربنا می باشد که در راستای ساماندهی مدارس سنگی و‌ کانکسی در طرح شهید پناهی افتتاح شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا