انتقاد تند استاندار کرمانشاه از دو بانک خصوصی/ منابع مردم نباید خارج از استان هزینه شود

استاندار کرمانشاه، در نشست شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی استان، با انتقاد صریح از عملکرد بانک‌های «شهر» و «گردشگری» در رعایت نسبت مصارف به منابع، تأکید کرد: منابعی که از مردم استان جذب می‌شود متعلق به خود مردم است و نباید خارج از مرز‌های کرمانشاه هزینه شود.

به‌گزارش تاره ها خبر از کرمانشاه؛ در نشست بررسی عملکرد بانک‌های خصوصی استان که امروز (شنبه ۶ تیر) به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور مدیران ارشد اقتصادی و مدیران بانک‌های خصوصی برگزار شد، عملکرد شبکه بانکی در حوزه تسهیلات‌دهی و میزان مصارف نسبت به منابع جذب‌شده مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

منوچهر حبیبی، استاندار کرمانشاه، در این نشست با اشاره به دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر رعایت حداقل نسبت ۵۰ درصدی مصارف به منابع، از عملکرد مطلوب برخی بانک‌ها تقدیر کرد.

 

وی با نام بردن از بانک‌های «سامان»، «پاسارگاد»، «سینا»، «ایران‌زمین» و «اقتصاد نوین» که نسبت‌های ۸۰ تا ۹۰ درصدی را ثبت کرده‌اند، از عملکرد آنان استقبال کرد.

 

در ادامه استاندار با لحنی انتقادی به عملکرد بانک‌های «شهر» و «گردشگری» پرداخت و افزود: این دو بانک به تکلیف قانونی خود عمل نکرده‌اند و باید به‌صورت شفاف توضیح دهند منابعی که از استان کرمانشاه جذب کرده‌اند، در کجا هزینه شده است.

 

وی تأکید کرد: این منابع متعلق به مردم استان است و نباید خارج از کرمانشاه مصرف شود.

 

حبیبی در ادامه هشدار داد که در صورت عدم ارائه توضیحات قانع‌کننده، موضوع به بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی ارجاع خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: اگر بانکی نسبت مصارف به منابع کمتر از ۵۰ درصد داشته باشد، به معنای انجام ندادن صحیح وظایف است و باید مورد بازخواست قرار گیرد؛ همچنین دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی باید بررسی کنند که این منابع به کجا منتقل شده است.

 

استاندار کرمانشاه همچنین بر ضرورت «مشتری‌مداری» و «تعامل با بخش خصوصی» تأکید کرد و خواستار فراهم شدن امکان ارتباط بانک‌های خصوصی با دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه دولت شد تا این بانک‌ها نیز از تسهیلات اداری و مکاتبات مشابه بانک‌های دولتی بهره‌مند شوند.

 

وی در پایان با تأکید بر نقش محوری بانک‌ها در اقتصاد، بر ضرورت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه‌های آموزش، بهداشت و فرهنگ تأکید کرد و از شورای هماهنگی بانک‌های استان خواست گزارشی از عملکرد بانک‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تهیه کند تا بانک‌های فعال مورد تقدیر و کم‌کاری سایر بانک‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا