اقتصادی

یک قطعه زمین به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در گیلانغرب رفع تصرف شد

پایگاه خبری- تحلیلی تازه ها   رییس اداره راه و شهرسازی گیلانغرب گفت: یک قطعه زمین یک هزار و ۵۰۰ متری به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از شخصی که با جمع کردن مدارک جعلی ادعای مالکیت و فروش آن را داشت، خلع ید و رفع تصرف شد.

«فرامرز عزیززاده» افزود: فرد متخلف در این زمین مورد اشاره اقدام به ساخت و ساز کرده بود که با همکاری نهادهای قضایی و اقدام به موقع اداره حقوقی راه و شهرسازی پس از طرح دعوی و صدور حکم قلع و قمع و خلع ید از طرف دادگستری شهرستان گیلان غرب محکوم و پس از خلع ید زمین به بیت المال بازگردانده شد.

وی اظهار کرد: این مهم در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دولت و صیانت از حقوق بیت المال و حذف پدیده زمین خواری صورت گرفت که از اقدام به موقع رییس دادگستری و دادستانی و مجموعه انتظامی در اجرای عدالت و صدور احکام تخلیه منازل سازمانی و رفع تصرف اراضی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق دولت و صیانت از حقوق بیت المال قدردانی می شود.

رییس اداره راه و شهرسازی گیلانغرب در ادامه با اشاره به اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: ۲ فاز مسکن ۱۱۳ واحدی اکنون در حال ساخت است و برای فازهای دیگر موضوع تامین زمین کافی جهت اختصاص طرح نهضت ملی مسکن در چهار طرف شهر گیلانغرب در محدوده هایی با میزان بالای ۶۵ هکتار نیز توافقاتی با مالکان این زمین ها صورت گرفته که تاکنون با ۳۰ هکتار از آن در ضلع شمالی شهرستان گیلان غرب موسوم به «کله شک» موافقت شده و مراحل الحاق به شهر و تغییر کاربری آن در دست اقدام است.

عزیززاده ادامه داد: شهرستان گیلانغرب به واسطه داشتن خاک حاصل خیز و مرغوب و قرار گرفتن در همجواری اراضی آبی از چهار طرف در مساله تامین زمین کافی به منظور ساخت مسکن با مشکل اساسی مواجه است و این مهم احتیاج به همکاری مضاعف و مساعدت و اقدامی انقلابی از طرف جهاد کشاورزی شهرستان و اداره کل امور اراضی استان در زمان اعلام نوعیت اراضی دارد.

وی تاکید کرد که باید با در نظر گرفتن تمام جوانب از جمله نبود زمین کافی و مناسب، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی، جلوگیری از شکل گیری محلات ناکارامد و حاشیه نشینی، مبلمان شهری در ورودی و خروجی شهر و حذف مشاغل مزاحم در این مکان ها و در آخر تشکیل یک بافت شهری متناسب با ضوابط شهرسازی و معماری در تراز فرهنگ و آداب شهرستان گیلانغرب و زیر نظر مجموعه شورای مسکن، دستگاه های خدمات رسان و شهرداری، این موانع حذف شود.

وی گفت: تعداد ثبت نام شده های طرح نهضت ملی مسکن در گیلانغرب چهار هزار و ۷۰۰ خانوار است که تاکنون یک هزار و ۲۰۰ خانوار واجد شرایط تایید و موفق به تشکیل پرونده شده اند و نیاز است اقدام عاجل و انقلابی برای آزاد سازی اراضی اعلام شده از طرف مرجع تامین، تشخیص و تائید نوعیت زمین یعنی سازمان جهاد کشاورزی انجام شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا